Etički kodeks Renaissance Capital, u nastavku, osigurava smjernice za odgovorno poslovanje, potičući visoke standarde integriteta, poštenja i transparentnosti u svim našim poslovnim praksama
ETIČKI KODEKS
- OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Etičkim kodeksom (u daljnjem tekstu: Kodeks) uređuju se osnovna etička pravila ponašanja svih radnika, kao i etička načela na temelju kojih postupaju svi radnici prilikom obavljanja rada u trgovačkom društvu RENAISSANCE CAPITAL d.o.o. te trgovačkim društvima - članicama Grupe RENAISSANCE CAPITAL (u daljnjem tekstu: RC Grupa) te povezanim društvima RENAISSANCE CAPITAL d.o.o. (sva društva zajedno, u daljnjem tekstu: Društvo).
Svrha Etičkog kodeksa je određivanje i promoviranje temeljnih moralnih vrijednosti u poslovnim odnosima unutar Društva i prema okruženju. Pod okruženjem se podrazumijevaju potrošači i korisnici usluga, poslovni partneri, institucije i vlasnici Društva te svi ostali dionici.
Etički kodeks postavlja opća pravila ponašanja koja se često podrazumijevaju, ali se različito tumače, te se njime stvaraju preduvjeti za trajni razvoj organizacijske kulture, svijesti i zdravih odnosa u Društvu.
Od neprocjenjive je važnosti da Etički kodeks bude osnovom svakodnevnog postupanja i da njegovim usvajanjem započne afirmacija najviših moralnih principa u međusobnim odnosima i u ukupnom poslovanju Društva.
Etički kodeks Društva sadrži etička načela kojih će se radnici Društva pridržavati za vrijeme obavljanja poslovnih aktivnosti.
Etička načela utvrđena ovim Etičkim kodeksom su načela koja radnici Društva moraju usvojiti kao vlastita načela i osobni kriterij ponašanja.
Ovaj Etički kodeks primjenjuju trgovačka društva RENAISSANCE CAPITAL d.o.o., Premium Chicken Company d.o.o., RENAISSANCE REAL ESTATE d.o.o., RENAISSANCE BIOENERGY d.o.o. i RENAISSANCE GREEN ENERGY d.o.o. - članice Grupe Renaissance Capital (dalje u tekstu RC Grupa) te povezana društava RENAISSANCE CAPITAL d.o.o., a nakon što je usvoje odlukama svojih nadležnih tijela.
- TEMELJNA ETIČKA NAČELA
Članak 2.
Temeljna načela etičkog ponašanja koja se promoviraju ovim Etičkim kodeksom su :
- Načelo povjerenja i kolegijalnosti,
- Načelo poštivanja zakona i drugih propisa, zakonitost rada i poslovanja te promicanje nulte stope tolerancije na korupciju,
- Načelo poštivanja integriteta i dostojanstva radnika i ostalih osoba te pošten odnos prema radnicima,
- Načelo stručnosti i odgovornosti – profesionalnost u poslovanju,
- Načelo timskog rada i profesionalne komunikacije,
- Načelo uvažavanja potreba korisnika usluga i poslovnih partnera,
- Načelo kreativnosti i inovativnosti – kvaliteta i izvrsnost u poslovanju,
- Načelo sprječavanja sukoba interesa,
- Načelo odgovornog upravljanja imovinom, poslovnim financijama i postupkom nabave,
- Načelo povjerljivosti osobnih podataka i informacija u poslovanju,
- Načelo nulte stope tolerancije na korupciju,
- Načelo sigurne i zdrave radne okoline,
- Načelo zaštite ljudskih prava i zaštite od diskriminacije.
- PRIMJENA NAČELA ETIČKOG PONAŠANJA
Načelo povjerenja i kolegijalnosti
Članak 3.
Ponašanje radnika na radnom mjestu i izvan njega temelji se na uzajamnom povjerenju radnika, međusobnom uvažavanju, korektnosti te poštivanju osobnosti i dostojanstvu svih radnika te ostalih suradnika.
Uprava Društva je dužna radnicima osigurati pristup svim podacima, informacijama i sredstvima potrebnim za kvalitetan rad te ih upoznati sa svim internim propisima, standardima i postupcima potrebnim za kvalitetno obavljanje poslova u skladu sa zakonskim okvirom.
Načelo poštivanja zakona i drugih propisa – zakonitost rada i poslovanja te promicanje nulte stope tolerancije na korupciju
Članak 4.
Svi radnici Društva dužni su pri obavljanju poslova pridržavati se zakona i drugih propisa, odredaba Etičkog kodeksa, općih akata Društva i Ugovora o radu te primjenjivati i provoditi najviše stručne, poslovne i etičke standarde i norme i na taj način osigurati zakonitost u radu i poslovanju sukladno poslovnom ugledu Društva.
Od radnika se očekuje profesionalno, proaktivno, savjesno i marljivo postupanje i zaštita interesa Društva.
Svako netočno prikazivanje činjenica, prikrivanje i zadržavanje podataka i informacija kojima bi radnici ostvarili korist za sebe ili drugoga ili štetili radu suradnika i interesima Društva strogo je zabranjeno.
Promicanje pristupa nulte stope tolerancije na korupciju ima za cilj prevenciju, suzbijanje, razotkrivanje i sankcioniranje svih oblika korupcije kao štetne društvene pojave koja narušava temeljne društvene vrijednosti.
Načelo poštivanja integriteta i dostojanstva radnika i ostalih osoba te pošten odnos prema radnicima
Članak 5.
Radnik je dužan u okviru svojih nadležnosti osigurati ostvarivanje prava, poštivanje integriteta i dostojanstva radnika i ostalih osoba bez diskriminacije ili povlašćivanja na osnovi dobi, nacionalnosti, etničke ili socijalne pripadnosti, jezičnog i rasnog podrijetla, političkih ili vjerskih uvjerenja ili sklonosti, invalidnosti, obrazovanja, socijalnog položaja, spola, bračnog ili obiteljskog statusa, spolne orijentacije ili na bilo kojoj drugoj osnovi.
Svi radnici trebaju biti poštovani kao osobe u skladu sa zajamčenim pravima na zaštitu života, integriteta te dostojanstva.
Svim radnicima treba biti osigurano pravo na privatnost.
Svim radnicima treba osigurati jednake uvjete ostvarivanja profesionalnih obveza, iskazivanja intelektualnih sposobnosti i napredovanja.
Svi radnici imaju jednaku priliku za uspjeh u Društvu, a njihov položaj ovisi isključivo o radnim rezultatima i uspješnosti svakog pojedinca.
Radnik ima pravo na zaštitu od uznemiravanja, odnosno ponašanja koje ima za cilj ili stvarno predstavlja povredu dostojanstva radnika, a koje uzrokuje strah ili neprijateljsko, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje.
Radnik ima pravo na zaštitu od spolnog uznemiravanja, odnosno ponašanja koje predstavlja verbalno, neverbalno ili fizičko ponašanje spolne naravi, a koje ima za cilj ili stvarno predstavlja povredu dostojanstva radnika te uzrokuje strah ili neprijateljsko, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje.
Načelo stručnosti i odgovornosti – profesionalnost u poslovanju
Članak 6.
Od svih radnika očekuje se odgovorno, savjesno, profesionalno i etično ispunjavanje svih obveza prema suradnicima, korisnicima usluga i ostalim poslovnim subjektima.
Obveza svakog radnika je poštovanje kriterija stručnosti i izvrsnosti te stoga svaki radnik stalnom izobrazbom i usavršavanjem treba postizati visoku razinu profesionalnosti i stručnosti, poštujući pritom etička načela i dignitet struke.
Radnici trebaju izbjegavati bilo kakve aktivnosti koje mogu štetiti njihovoj struci, profesionalnosti i objektivnosti u radu te se suzdržavati od aktivnosti koje su suprotne interesima Društva.
Radnici su se dužni prema kolegama odnositi s uvažavanjem, biti na raspolaganju klijentima, dobavljačima te, općenito, svim poslovnim partnerima te se ljubazno ponašati prema njima, kao i prema svim ostalim osobama s kojima kontaktiraju u svrhu obavljanja poslova.
Načelo timskog rada i profesionalne komunikacije
Članak 7.
Radnici su dužni razvijati kulturu timskog rada te kontinuirano međusobno horizontalno i vertikalno komunicirati. Komunikacija se treba zasnivati na međusobnom uvažavanju, profesionalnom odnosu, suradnji, pristojnosti, odgovornosti i strpljenju.
Radnici su dužni u komunikaciji se suzdržavati od svakog oblika diskriminacije. U komunikaciji treba izbjegavati poticanje ili širenje glasina i ogovaranje te stvaranje negativne radne atmosfere.
Radnici u obavljanju svog rada razmjenjuju mišljenja i informacije o pojedinim stručnim pitanjima radi ostvarivanja zajedničkog dobra Društva u cjelini.
Postupajući u skladu s etičkim načelima radnika, u međusobnim odnosima, radnici ne ometaju jedni druge u izvršavanju svojih radnih zadataka.
Načelo uvažavanja potreba korisnika usluga i poslovnih partnera
Članak 8.
Odnosi s klijentima, dobavljačima, poslovnim partnerima te ostalim dionicima moraju se njegovati s najvišom razinom poštenja i pravednosti.
Odnos radnika prema klijentima, dobavljačima, poslovnim partnerima te ostalim dionicima mora se zasnivati na profesionalizmu, dostupnosti, ljubaznosti, ozbiljnosti, pouzdanosti i povjerljivosti.
Radnici su dužni postupati jednako prema svim klijentima, dobavljačima, poslovnim partnerima te ostalim dionicima bez diskriminacije ili povlašćivanja.
Načelo kreativnosti i inovativnosti – kvaliteta i izvrsnost u poslovanju
Članak 9.
U cilju povećanja poslovne izvrsnosti, efektivnosti i efikasnosti poslovanja posebno se motivira i nagrađuje kreativnost, inovativnost, zalaganje kao i poseban doprinos svakog radnika.
Načelo sprječavanja sukoba interesa
Članak 10.
Radnici su dužni biti lojalni Društvu i ne smiju sudjelovati u aktivnostima koje bi mogle dovesti do sukoba interesa.
Radnici su dužni izbjegavati svaki sukob interesa i po saznanju o mogućem postojanju istog odmah obavijestiti Etičko povjerenstvo.
O postojanju sukoba interesa u svakom pojedinom slučaju odlučuje Etičko povjerenstvo, a sve sukladno proceduri propisanoj Politikom upravljanja sukobom interesa.
Načelo odgovornog upravljanja imovinom, poslovnim financijama i postupkom nabave
Članak 11.
Radnici su dužni štiti cjelovitost, integritet i sigurnost imovine Društva.
Od radnika se očekuje primjereno i savjesno korištenje/upravljanje imovinom Društva isključivo u poslovne svrhe, pažnjom dobrog stručnjaka.
Radnici koji rade na poslovima upravljanja imovinom, financijskim poslovima i poslovima nabave dužni su pridržavati se i dodatnih etičkih načela prema specifičnim standardima struke.
Radnici koji rade na poslovima iz stavka 3. ovog članka dužni su izbjegavati sve pokušaje utjecanja na donošenje objektivnih i nepristranih odluka i u obavljanju poslova postupati odgovorno i s pažnjom dobrog stručnjaka.
Poslovi nabave roba, usluga i radova obavljaju se prema načelu osiguranja očekivane vrijednosti za uloženi novac.
Načelo povjerljivosti osobnih podataka i informacija u poslovanju
Članak 12.
Osobni podaci o radnicima i kandidatima za radna mjesta u Društvu, kao i podaci i informacije o korisnicima usluga, dobavljačima i drugim poslovnim partnerima dobiveni izravnim ili neizravnim putem povjerljivi su i štite se sukladno važećim zakonskim propisima i aktima Društva.
U obavljanju svojih poslova radnici su dužni čuvati poslovnu tajnu bez obzira na način na koji su je doznali. Svi podaci o Društvu, njegovim radnicima, poslovnim partnerima, ugovorima, proizvodima i procesima povjerljivi su i mogu se koristiti samo za internu uporabu.
U svim oblicima javnih nastupa i djelovanja u kojima predstavlja Društvo, radnik je dužan iznositi stavove Društva, u skladu s propisima, dobivenim ovlastima, stručnim znanjem i Etičkim kodeksom. Pri iznošenju stavova Društva i osobnih stavova, radnik je dužan paziti na ugled Društva i osobni ugled.
Načelo nulte stope tolerancije na korupciju
Članak 13.
Radnici pri obavljanju svojih poslova i zadataka moraju raditi i nastupati pošteno, objektivno i nepristrano te se u postupku nadmetanja ili prilikom prodaje i pružanja usluge iz područja poslovne aktivnosti Društva zabranjuje bilo koji oblik korupcije, mita, prijevare ili prijetnje.
Radnici moraju izbjeći odnose koji uključuju rizik korupcije ili koji mogu izazvati sumnju u njihovu objektivnost i nepristranost.
Radnici ne smiju zlouporabiti ovlasti i položaj u svrhu ostvarivanja materijalne ili druge koristi za sebe ili drugu pravnu i fizičku osobu.
Radnici ne smiju primati darove, nagrade ili usluge od osoba s kojima su u poslovnom odnosu.
Iznimno, ako se radi o prigodnim darovima simbolične vrijednosti koji se u poslovnom okruženju smatraju uobičajenim znakom pažnje, primanje darova je dozvoljeno ako ne dovodi primatelja u obvezujuću ovisnost, ne utječe na sklapanje posla niti stavlja davatelja u bilo kakav povlašteni položaj.
Načela iz ovog članka vrijede i za davanje darova.
Vrijednost primljenih i danih darova ne smije prelaziti iznos od 70,00 EUR, osim u iznimnim situacijama uz izričito odobrene Uprave Društva.
Primanje i davanje novca i/ili protuusluga najstrože je zabranjeno.
Načelo sigurne i zdrave radne okoline
Članak 14.
Društvo svojim zaposlenicima osigurava zdravu i sigurnu radnu okolinu.
Najstrože se zabranjuje konzumiranje alkohola, droga i/ili drugih halucinogenih tvari te drugih zabranjenih tvari, za vrijeme radnog vremena, u skladu s zakonom.
Radnici su obvezni u svom radu pridržavati se pravila rada na siguran način i pritom skrbiti za osobnu sigurnost, sigurnost ostalih radnika i trećih osoba te sigurnost postrojenja i opreme, a obveza Društva je da osigura uvjete za siguran rad radnika.
Svaki je radnik u svom radu obvezan brinuti se o mogućem štetnom utjecaju radnog okoliša na zdravlje ljudi, kao i radnih aktivnosti na okoliš.
Nadalje, RC Grupa osigurava da je sav rad koji obavljaju njeni radnici u potpunosti dobrovoljan, u skladu s Konvencijom o prisilnom ili obveznom radu, Konvencijom Međunarodne organizacije rada (ILO) br. 29 od 28. lipnja 1930., kao i svim važećim zakonima i propisima. Prisilni, obvezni ili bilo koji oblik rada koji uključuje prijetnje, zadržavanje dokumenata, ograničenje slobode kretanja ili uvjetovanje zaposlenja dugovanjima strogo je zabranjen.
Načelo zaštite ljudskih prava i zaštite od diskriminacije
Članak 15.
Društvo osigurava ravnopravnost i jednaka prava za sve, bez obzira na rasu, spol, dob, vjeru, nacionalno podrijetlo, invaliditet, seksualnu orijentaciju, rodni identitet i rodno izražavanje ili druge osobne karakteristike, uključujući pravo na jednaku priliku za zapošljavanje, napredovanje i profesionalni razvoj. To znači da sve osobe, neovisno o njihovim osobnim obilježjima, imaju pristup jednakim uvjetima za zapošljavanje, radne zadatke i beneficije unutar organizacije te osigurava •da se zapošljavanje, obuka i razvoj radnika temelje na njihovim sposobnostima, iskustvu i kvalifikacijama, a ne diskriminaciji temeljenoj na vanjskim karakteristikama poput spola, rase ili drugih osobnih osobitosti.
Društvo od trećih strana s kojima se nalazi u poslovnom odnosu očekuje da identificiraju, procijene i upravljaju rizicima povezanim s ljudskim pravima u cijelom svom lancu opskrbe te zahtijeva od svih poslovnih partnera da aktivno rade na smanjenju rizika kršenja ljudskih prava u svim fazama svojih poslovnih aktivnosti te pružaju transparentnost u izvještavanju o tim pitanjima.
U verbalnom i vizualnom izražavanju Društvo vodi računa o rodnoj perspektivi, uključujući i jezičnu terminologiju.
RC Grupa strogo poštuje međunarodne standarde i zakone koji zabranjuju dječji rad, uključujući Konvenciju Međunarodne organizacije rada (ILO) br. 182 od 17. lipnja 1999., koja propisuje zabranu i hitne mjere za ukidanje najgorih oblika dječjeg rada, i to posebice:
- a) svih oblika ropstva ili praksi sličnih ropstvu, uključujući prodaju i trgovinu djecom;
- b) regrutiranja, iskorištavanja ili angažiranja djece za prostituciju ili druge oblike seksualne eksploatacije;
- c) angažiranja djece u nezakonitim aktivnostima, osobito u proizvodnji i trgovini drogom;
- d) bilo kojeg oblika rada koji bi mogao ugroziti zdravlje, sigurnost ili moral djece, s obzirom na prirodu posla ili okolnosti u kojima se obavlja.
Sprječavanje pranja novca, financiranja terorizma, kršenja sankcija, mjera ograničavanja ili nezakonitih aktivnosti
Članak 16.
RC Grupa ne podržava niti omogućava pranje novca te je predana najvišim standardima zabrana bilo kakvog načina skrivanja nezakonitih novčanih sredstava, pridržavajući se svih primjenjivih zakona i propisa o suzbijanju pranja novca te poduzimajući sve razumne korake za procjenu integriteta svojih poslovnih partnera. Radnici moraju, kada je to propisano internim procedurama i politikama, provoditi odgovarajuće dubinske analize poslovnih partnera i prijaviti sve sumnjive transakcije ili pokušaje obavljanja plaćanja odnosno zahtjeve za obavljanjem plaćanja na način koji odstupa od uobičajenih poslovnih praksi.
Svi radnici RC Grupe obvezni su strogo se pridržavati svih relevantnih zakona i propisa usmjerenih na sprječavanje pranja novca, financiranja terorizma, kršenja međunarodnih sankcija i mjera ograničavanja te drugih nezakonitih aktivnosti. Ovo uključuje pridržavanje nacionalnih i međunarodnih pravnih okvira, regulativa i smjernica nadležnih tijela, kao i obveza propisanih Zakonom o mjerama ograničavanja
Pošteno tržišno natjecanje
Članak 17.
Sve poslovne aktivnosti RC Grupe moraju se provoditi u skladu s normama slobodnog i poštenog tržišnog natjecanja i u skladu s primjenjivim propisima o tržišnom natjecanju. Bilo kakva vrsta nepoštenog ponašanja koja bi mogla oštetiti ugled konkurenta je neprihvatljiva. Samo javno i pravno dostupne informacije i izvori mogu se koristiti za ocjenjivanje poslovnih partnera, klijenata i dobavljača. Prakse kojima se ograničava pošteno tržišno natjecanje, kao što su zabranjeni sporazumi o tržišnom natjecanju među konkurentima, namijenjeni ostvarivanju ili održavanju monopola, manipulaciji tržištima ili utvrđivanju cijena, neće se tolerirati, a svaka zloupotreba tržišnog položaja kojom se šteti jednakim mogućnostima za sve strane smatrat će se ozbiljnom povredom etičkih načela.
Održivo poslovanje i zaštita okoliša
Članak 18.
RC Grupa u svom poslovanju osigurava visoke standarde zaštite okoliša i održivosti u svim aspektima svog poslovanja, pridržavajući se relevantnih međunarodnih ugovora i propisa. Ovo uključuje odgovorno upravljanje kemikalijama, otpadom i resursima, kao i smanjenje negativnog utjecaja svojih aktivnosti na okoliš u skladu s važećim zakonima i najboljim praksama.
RC Grupa provodi odgovorno gospodarenje otpadom, uključujući prikupljanje, skladištenje i zbrinjavanje u skladu sa svim važećim zakonima i regulativama te poduzima radnje u svrhu smanjenja štetnih utjecaja na okoliš.
RC Grupa redovito provodi procjene okolišnog učinka svojih aktivnosti, razvija strategije za smanjenje negativnih učinaka na prirodu i ulaže u obnavljanje i očuvanje prirodnih resursa, a svoje poslovne aktivnosti nastoji maksimalno uskladiti s ekološkim standardima i praksama zaštite okoliša.
RC Grupa u punoj mjeri nastoji prilagoditi svoje poslovanje načelima održivosti i aktivno doprinositi globalnim ciljevima smanjenja emisija stakleničkih plinova, s posebnim naglaskom na postizanje nulte neto stope emisija. Ova obveza temelji se na međunarodno priznatim standardima te zahtijeva stalnu predanost odgovornom upravljanju resursima te smanjenju ugljičnog otiska.
RC Grupa u svom poslovanju izbjegava aktivnosti koje pridonose gubitku bioraznolikosti te nastoji uvesti mjere za očuvanje prirodnih resursa i zaštitu ekosustava, s posebnim naglaskom na osiguranju održivih opskrbnih lanaca i smanjenje emisija kroz cijeli poslovni ciklus.
RC Grupa promovira inovacije koje podržavaju održivi razvoj, uključujući smanjenje emisija u transportu, uporabu ekološki prihvatljivih materijala i primjenu kružnih modela poslovanja. Također, od dobavljača se traži kontinuirano praćenje regulatornih promjena te prilagodba strategija poslovanja kako bi ostali usklađeni s najnovijim globalnim standardima u zaštiti okoliša.
- PROVEDBA ETIČKOG KODEKSA I NADZOR
Etičko povjerenstvo
Članak 19.
Etičko povjerenstvo je neovisno radno tijelo koje daje mišljenja i preporuke o sadržaju i načinu primjene Etičkog kodeksa, te promiče etička načela i standarde u Društvu, zaprima pritužbe radnika i građana na neetično ponašanje i postupanje radnika i provodi postupak ispitivanja osnovanosti pritužbi.
Članak 20.
Etičko povjerenstvo sastoji se od 3 (tri) člana.
Uprava Društva Odlukom imenuje članove Etičkog povjerenstva na vrijeme od 4 (četiri) godine.
Član povjerenstva ne može biti osoba za koju je utvrđeno da je prekršila Etički kodeks.
Članak 21.
Etičko povjerenstvo izdaje mišljenja i preporuke, na zahtjev Uprave Društva, radnika ili ostalih osoba kao i na vlastitu inicijativu.
Etičko povjerenstvo jednom godišnje podnosi izvješće o svom radu Upravi Društva i to najkasnije do 31. siječnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Uprava Društva uvijek može zatražiti izvješće o radu Etičkog povjerenstva.
Članak 22.
Etičko povjerenstvo ima sljedeća prava i obveze:
- pratiti provedbu Etičkog kodeksa, pripremati izvješća i procjenjivati rizike u pogledu etičkih pitanja;
- osigurati da se svaki radnik pridržava Etičkog kodeksa;
- zaprimati prijave o neetičnom postupanju i provoditi propisani postupak na temelju zaprimljenih prijava;
- predlagati Poslovnik o radu Etičkog povjerenstva;
- predlagati odgovarajuće mjere i/ili sankcije u pogledu etičkih pitanja Upravi Društva
- pomagati radnicima i drugim dionicima u provedbi Etičkog kodeksa;
- osigurati zaštitu radnika koji u dobroj vjeri prijave bilo kakvo neetično postupanje.
Podnošenje prijave nepravilnosti
Članak 23.
Treće osobe mogu podnijeti prijavu na neetičko ponašanje, za koje smatraju da je protivno odredbama Etičkog kodeksa putem Etičkog povjerenstva.
Radnici mogu Etičkom povjerenstvu podnijeti prijavu u slučaju neetičkog ponašanja nekoga od nadređenih osoba te svih drugih radnika ukoliko smatraju da je takvo ponašanje protivno odredbama Etičkog kodeksa.
Prijave iz stavaka 1. i 2. ovog članka mogu se podnijeti na sljedeće načine:
- Elektroničkom poštom
Prijavu možete podnijeti slanjem e-maila na adresu: eticko.povjerenstvo@renaissance.hr - Osobnim dolaskom
Prijavitelj može zatražiti sastanak sa Službenikom za usklađenost, koji je ujedno i član Etičkog povjerenstva, kako bi osobno iznio svoju prijavu Etičkom povjerenstvu. Termin se dogovara unaprijed, kako bi se osigurala diskrecija i pravodobno rješavanje.
- Poštom
Prijavu se može poslati preporučenom poštanskom pošiljkom s povratnicom, s napomenom: “ne otvarati”. Kuverta treba sadržavati oznaku ,,Za Etičko povjerenstvo" i biti adresirana na: Renaissance Capital d.o.o., Horvatova ulica 80a, 10000 Zagreb.
Prijave podnesene Etičkom povjerenstvu moraju sadržavati detaljno obrazloženje koje opisuje prirodu neetičnog postupanja zbog kojeg je došlo do prijave s točnim činjeničnim opisom tog neetičnog postupanja, a u suprotnom se prijave neće uzimati u obzir. Ako je to moguće, uz prijavu se mogu priložiti dokazi ili podnositelj prijave može predložiti njihovo izvođenje.
Ukoliko prijavu zaprimi Uprava Društva ili neko drugo nenadležno tijelo Društva, prijavu će se bez odlaganja proslijediti - Etičkom povjerenstvu.
Podaci o podnositelju prijave smatraju se povjerljivim podacima. Podnošenje prijave od strane radnika u dobroj vjeri ne može biti razlogom za njegovo sankcioniranje.
Postupak povodom podnesene prijave
Članak 24.
Postupak koji slijedi povodom podnošenja prijave detaljnije će se propisati Poslovnikom o radu Etičkog povjerenstva.
U slučaju povrede Etičkog kodeksa, može se, sukladno Poslovniku o radu Etičkog povjerenstva, primijeniti jedna ili više od sljedećih mjera:
- pisano upozorenje;
- naredba da se ispravi povreda Etičkog kodeksa;
- pisano upozorenje kojim se naglašava mogućnost otkaza ugovora o radu;
- otkaz ugovora o radu;
- novčana kazna;
- mogući kazneni progon protiv počinitelja neetičnog postupanja, u skladu s primjenjivim propisima.
- JAVNOST ETIČKOG KODEKSA
Članak 25.
Etički kodeks objavit će se na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Društva.
- STUPANJE NA SNAGU
Članak 26.
Ovaj Etički kodeks stupa na snagu danom objave na oglasnoj ploči Društva.
U Zagrebu, 18. ožujka 2025.